Mire figyeljünk karácsonyi ajándék vásárlásakor?
Bár megszaporodott a panaszok száma az utóbbi időben, a fogyasztók mégsem ellenőrzik, hogy a webáruház ahonnan árut rendelnek, mennyire beazonosítható. Ezekben az esetekben többnyire számlát sem kapnak a vásárlók, a csomagon feladóként csak valami logisztikai cég szerepel, így nem igazán van hova visszaküldeni a problémás ajándékot. Amennyiben cégként vásárolunk, nem illet meg minket a fogyasztókat megillető jog.
Milyen esetekben nem illeti meg a vásárlót az elállási lehetőség?
Akkor egyértelmű a megrendelés ténye, ha kaptunk visszaigazolást a megrendelésről és ebből egyértelműen kiderül a termék pontos neve, cikkszáma, vételára, a megrendelő neve, a kiszállítás helye, abban az esetben tudunk reklamálni. Sőt internetes vásárlás esetén nem mindig illeti meg a fogyasztókat a tizennégy napos indoklás nélküli elállási lehetőség sem.
Vannak olyan termékek, amelyeket nem lehet visszaküldeni. Ez az eset azoknál az áruknál érvényes amelyet a fogyasztó kérésére állítottak elő. Zárt csomagolású terméknél nincs indoklás nélküli elállási lehetőség. Egészségvédelmi és higiéniai okokból felbontás után nem küldhető vissza az áru.
Ha meggondolta magát a vevő mindig írásban kell eljuttatni az elállási nyilatkozatot a webáruháznak. Ebben a levélben konkrétan le kell írni, hogy meggondolta magát és kéri vissza a pénzt különben nem fogja tudni a webáruház, hogy kijavítást vagy cserét szeretne-e kérni a vevő, garanciális panaszra ugyanis nem jár a pénzvisszafizetés, csak az indoklás nélküli elállás esetén.
Abban az esetben vonhat le a webáruház valamilyen címen a visszafizetendő pénzből, ha a vevő a szükséges használat mértékét meghaladóan használta a terméket. Például ilyen lehet, ha Laptop kiegészítőket ajándékba kaptunk, nem magunknak vettük. Ajándék vásárlás esetén írassuk rá a blokkra, hogy ha nem tetszik a megajándékozottnak, mennyi ideig cseréli ki azt a kereskedő.
Mit tehet a vásárló, ha hibás a termék?
Abban az esetben, ha a megvásárolt termék nem működik, be sem kapcsol, esetleg később megy tönkre akkor a vásárlót megilleti a termék kijavítása vagy cseréje. Abban az esetben viszont ha csak nem tetszik, akkor a kereskedő jóindulatán múlik, hogy kicseréli-e a terméket.
Amikor vissza akarjuk vinni a terméket, akkor feltétlenül kell a nyugta ami a vásárlást igazolja, ugyanis ennek hiánya esetén nem tudjuk érvényesíteni sem a garanciát, sem a jótállást. A garancia 1 évig védi a vevőt, addig a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy a termék a vásárláskor még hibátlan volt. Utána már a vásárlónak meg kell ezt tenni, tehát valahogy bizonyítania szükséges, hogy a termék eleve rossz volt, amikor megvette.
Összegezve
A vásárlástól számított 1 éven belül reklamálhatunk, ha az áru, amit beszereztünk meghibásodik. Abban az esetben, ha valóban hibás terméket vásároltunk, akkor megillet minket a javítás vagy a csere lehetősége. Ha azonban a termék hibátlan, csak nem tetszik, abban az esetben nincs csere lehetőség, csak ha a kereskedő felajánlja.